Hjælpefunktioner2019-04-05T11:27:09+00:00

Hjælpefunktioner i systemet

OVERBLIK, RAPPORTER, PÅMINDELSER, SØGNING

Hjælpefunktioner i systemet

OVERBLIK, RAPPORTER, PÅMINDELSER, SØGNING

Motorregister2018-12-18T14:34:54+00:00

Med denne funktion kan du hente oplysninger om ejerforhold på indregistrerede køretøjer.

Det er rart at have muligheden i forhold til at vide om skyldner ejer aktiver eller ej, både før og efter en tur i fogedretten. Så er du bekendt med, at skyldner kører rundt i en bil eller på en motorcykel, kan du undersøge, om han er ejer af køretøjet og derved fjerne hans mulighed for at benægte ejerforholdet i fogedretten, hvad der ellers meget ofte sker, hvis du ikke har gjort forarbejdet grundigt nok.

Adresse-søg2019-01-22T09:52:03+00:00

Med denne funktion kan man indhente skyldners korrekte navn og sidst kendte folkeregisteradresse.

Man slipper dermed for at benytte den lokale Borgerservice.

Påmindelse om opfølgning2018-12-18T14:33:41+00:00

Når du har oprettet en handling på en sag – f.eks. en rykker – skal du huske at følge op på sagen og sikre dig, at kunden har betalt og evt. gå videre med sagen, hvis ikke der er modtaget betaling. Det er af ekstrem vigtighed, at der er konsekvens og autoritet i hele din fakturerings-, rykker- og inkassoproces. Oplever skyldner, at dine egne frister ikke bliver overholdt, vil det stort set altid være de konsekvente kreditorer, som løber med de måske sidste penge, som skyldner har mulighed for at betale dig med.

Det er et område hvor mange inddrivelser går galt, uanset om det er kreditor selv, advokater eller inkassofirmaer, som varetager processen – De tager for lang tid om at følge oppå sagerne og mister derved autoritet og troværdighed. Det er en meget stor og hyppig forekommende fejl i inddrivelser, at kreditor lader tiden gå i flere måneder, fra de har sendt deres inkassovarsel til de laver inkasso – det bør gøres allerede dagen efter tidsfristen er udløbet. Skyldner har på dette tidspunkt haft chancer nok.

Desværre vælger mange kreditorer at lukke sagen ved manglende reaktion fra skyldner, både fordi at de tror, at det er for dyrt og fordi, at de tror, at det er for besværligt at føre sagen videre. Lad det komme an på en prøve og oplev, hvor let og hvor stort et udbytte, som du kan få ud af at lade e-inkasso hjælpe dig hele vejen til en bedre bundlinje og færre frustrationer.

For at du ikke skal drukne i ”gule sedler” med påmindelser om, at du skal huske at følge op på alverdens småskyldnere, har vi lavet en smart opfølgningsfunktion. Her får du omgående besked pr. mail, når du har en sag, der skal følges op med næste skridt. Når du logger ind i systemet kan du ligeledes med det samme se, hvilke sager du skal gøre noget ved, da de tydeligt er markeret med rød skrift.

Rapporter2018-12-18T14:33:14+00:00

Du har ligeledes et godt overblik over den økonomiske status i inddrivelsen. Under menupunktet ”Rapporter”, kan du altid se, hvor meget den samlede aktuelle gæld i dine sager er, fordelt på hovedstol, gebyrer, renter og hvor mange penge du har allerede har inddrevet.

Her ser man hurtigt den store, økonomiske fordel, som det er for dig at benytte e-inkasso, frem for at lade en advokat eller inkassofirma udføre arbejdet for dig.

Du vil i oversigterne hurtigt kunne se, hvor mange penge, som går direkte til dig og hvor mange penge, som stadig mangler at blive inddrevet og hele vejen hjælper og støtter e-inkasso dig i både handlinger, påmindelser om næste skridt i processen og løbende ajourført overblik og status.

Overblik2018-12-18T14:32:51+00:00

Systemet er hurtigt og nemt at bruge, uanset om du har en enkelt sag, eller du har flere hundrede sager.

Hvis du har mange skyldnere, der skal oprettes og følges op på hver måned, så kan dette ofte være en stor og uoverskuelig udfordring. e-inkasso sender dig påmindelser pr. mail, når der kan foretages opfølgninger på dine sager.

Med e-inkasso har du et godt overblik og status på alle dine sager, samt en automatisk påmindelse om, hvornår du skal foretage en ny handling på dine sager.

Send-funktioner2019-01-18T13:48:01+00:00

Mail
Som noget nyt, kan du sende de fleste af dokumenterne i et inkassoforløb via mail og dermed spare tid, papir, printudgift, kuverter og porto.
Systemet har en log-funktion, så du kan se, hvornår skyldner har åbnet det fremsendte dokument. Ved fremsendelse af betalingspåkrav og fogedrekvisition, er denne forsendelsestype et krav i de fleste retskredse, som ikke accepterer modtagelse af almindelig post længere.

SMS
Som noget nyt og helt unikt, har e-inkasso udviklet en mulighed for, at du kan fremsende dokumenter til skyldner via SMS. Dette kan gøres med de fleste dokumenter. SMS systemet har en log-funktion, hvor du kan se, hvornår skyldner har åbnet det fremsendte dokument.

Send selv
Den mest normale fremgangsmåde hos de fleste virksomheder, hos advokaterne og inkassofirmaerne er, at de selv printer de oprettede dokumenter, kuverterer dem og sender dem med posten. Dette er naturligvis også en mulighed i e-inkasso.

Brevservice
Slip for at printe, kuvertere og frankere. Lad e-inkasso printe dine dokumenter for dig, kuvertere dem og fremsende dem til modtageren med post. Det sparer dig for arbejdstid, kontormaterialer (papir, konvolutter og printer), samt porto til Post Danmark.

Se her, hvor let du kan sende breve via e-inkasso

Vil du modtage vores nyhedsbrev?

Hold dig opdateret med gode tip og tiltag i systemet, viden om inkasso og nyt fra branchen.

 Kom i gang gratis

Gør som 1275 andre virksomheder og skriv dig op til gratis versionen allerede i dag. Det tager 5 minutter at oprette dig i vores system, og du kan oprette din første sag lige med det samme.