Påmindelse om opfølgning2018-12-18T14:33:41+00:00

Påmindelse om opfølgning

Når du har oprettet en handling på en sag – f.eks. en rykker – skal du huske at følge op på sagen og sikre dig, at kunden har betalt og evt. gå videre med sagen, hvis ikke der er modtaget betaling. Det er af ekstrem vigtighed, at der er konsekvens og autoritet i hele din fakturerings-, rykker- og inkassoproces. Oplever skyldner, at dine egne frister ikke bliver overholdt, vil det stort set altid være de konsekvente kreditorer, som løber med de måske sidste penge, som skyldner har mulighed for at betale dig med.

Det er et område hvor mange inddrivelser går galt, uanset om det er kreditor selv, advokater eller inkassofirmaer, som varetager processen – De tager for lang tid om at følge oppå sagerne og mister derved autoritet og troværdighed. Det er en meget stor og hyppig forekommende fejl i inddrivelser, at kreditor lader tiden gå i flere måneder, fra de har sendt deres inkassovarsel til de laver inkasso – det bør gøres allerede dagen efter tidsfristen er udløbet. Skyldner har på dette tidspunkt haft chancer nok.

Desværre vælger mange kreditorer at lukke sagen ved manglende reaktion fra skyldner, både fordi at de tror, at det er for dyrt og fordi, at de tror, at det er for besværligt at føre sagen videre. Lad det komme an på en prøve og oplev, hvor let og hvor stort et udbytte, som du kan få ud af at lade e-inkasso hjælpe dig hele vejen til en bedre bundlinje og færre frustrationer.

For at du ikke skal drukne i ”gule sedler” med påmindelser om, at du skal huske at følge op på alverdens småskyldnere, har vi lavet en smart opfølgningsfunktion. Her får du omgående besked pr. mail, når du har en sag, der skal følges op med næste skridt. Når du logger ind i systemet kan du ligeledes med det samme se, hvilke sager du skal gøre noget ved, da de tydeligt er markeret med rød skrift.

 Kom i gang gratis

Gør som 1275 andre virksomheder og skriv dig op til gratis versionen allerede i dag. Det tager 5 minutter at oprette dig i vores system, og du kan oprette din første sag lige med det samme.